Pictură-desen

CERCUL DE PICTURĂ-DESEN
Coordonator Prof. Daniel Puhacel
„Omul nu poate deveni om decât prin educație. O educație bună este izvorul întregului BINE din lume. Omul lipsit de educație nu știe să se servească de libertatea sa” considera Immanuel Kant , în al său Tratat de pedagogie. Personalitatea umană se formează și se dezvoltă numai prin educație. Latura estetică are un rol incontestabil și este implicată în dublă ipostază. Are ca obiective principale formarea unui receptor avizat și educarea creatorului de frumos. În acest mod, ființa umană va percepe, trăi, înțelege, asimila și, nu în ultimul rând, va reuși să creeze. 
De la cele mai  mici vârste, copilul trebuie învățat să-și prețuiască și să-și păstreze creațiile, astfel încât să-și poată vedea evoluția , cât și ca izvor de amintiri (Eu am desenat asta?). Evoluția desenului copilului exprimă progresele înregistrate în plan psihic, modalitățile prin care se integrează în mediul social și cum reacționează la solicitările acestuia. Trecerea de la mâzgâlelile informe la desenul în care apar imagini de obiecte sau forme reale se face treptat. Pași mici, ezitanți, timizi, dar…pași mari care angajează observația copiilor, asigură imagini mentale clare, dezvoltă controlul mușchilor mâinii și promovează înțelegerea frumosului din natură și artă.